Manila-ban kezdődik a cyber libel próba a független hírek indító Rappler vezérigazgatója és egykori írója ellen – TechCrunch


A cyber libel próba Maria Ressa ellen, a Manila-ban ma elindított független médiaindító Rappler vezérigazgatója és ügyvezető szerkesztője egy olyan ügyben, amelyet szorosan figyelnek a sajtószabadságra gyakorolt ​​hatásai miatt a Fülöp-szigeteken. A tárgyaláson Reynaldo Santos Jr, a helyszín korábbi kutatója és írója is. Ha elítélték, mindkettő potenciálisan börtönben van.

A Rappler társalapítása előtt Ressa, az év Time Magazine személye a korrupciót és a téves információk elleni küzdelmet szolgáló munkájáért, CNN irodavezetőjeként szolgált Manilában, majd Jakartában. Ressa a Filippínó elnökének, Rodrigo Duterte-nek kihangsúlyozott kritikusa, és a Rappler gyakran kritikusan jelentett be a Duterte adminisztrációjáról. Ezzel szemben a Duterte azzal vádolta a Rapplert, hogy a CIA finanszírozza, és hamis híreket publikál.

Ressa és Santos egyaránt letartóztatták az év elején a cyber libel biztonsági díjakért egy olyan cikket, amelyet 2012-ben jelentettek be a Renato Corona Legfelsőbb Bírósága 2011-ben elítélt állítólagos kapcsolatairól és a gazdag üzletemberekről, többek között Wilfredo Kengről. Keng 2017-ben benyújtotta a cyber libel panaszt Ressa és Santos ellen.

A cikk közzététele és a Keng panaszának közti ötéves szakadék fontos kérdés a tárgyalás során, mivel a Fülöp-szigeteki büntető törvénykönyvben általában csak egyéves előírási idő áll fenn a szokásos libelre. Ressa és Santos felszámolására az Igazságügyi Minisztérium meghosszabbította ezt az időszakot 12 évre a számítógépes libel esetében, amelyet a Rappler tanácsadója J.J. Disini azt állította, hogy hatással lehet az alkotmányosan védett jogokra.

Ressa letartóztatását megelőzően a Fülöp-szigeteki Értékpapír- és Tőzsdei Bizottság visszavonta a Rappler regisztrációját, mert állítólag megsértette azt a törvényt, amely megtiltja a médiavállalatok tengerentúli tulajdonát, bár a Rappler azt mondta, hogy a befektetők, köztük az Omidyar Network és az North Bridge Media használták a Fülöp-szigeteki letétkezeléseket. amelyek nem adnak szavazati jogot vagy igazgatósági tagságot, és más cégek is használják, mint az ABS-CBN, a nemzeti műsorszolgáltató.